القائمة الرئيسية

الصفحات

طرقت برأسى
فسبحت ببحر ذكرياتى
ورست علـــى شطئانــــــى
ذكرى حبيبتــــــــــــــــــــــــــى
ولأن أصدقائى المدونين بمنزلة أنفاسى التى أحيا بها
أردت أن تشاركونى تلك اللحظات بما فيها من فرحه
لتذكـر مـهجة الفؤاد وحـزن لأنـها رحـلت ولم تعــد
ولعلكم تتسائلون لما < البيشه > & < اليشمك >
ولأننى ســـــى السيد قدر لى الزمن أن تكون حبيبتى
تلبس النقاب
أكاد أرى الدهشه فى اعينكم وعلامات الحيره التى
ارتسمت على وجوهكم
نعـــــم كنت أحب منتقبة
أحبـــائى و زادى فى رحـــلـة الحـــياه
تخلى القلب عن سكونه
إرتعشت يدى على لوحة المفاتيح
حين أمطرت سمائى بهذه الذكريات
ولم لا وهى ذكريات محب لايعرف إلا الصدق

بعيدا عن السئم او ان يتسلل الملل إليكم
سأحكى لكم فليل من كثير....... توالت لقاءتنا
ورغم كل هذه اللقاءات إلا اننى لم أرى وجهها
فقط كنت اطرب لشدو صوتها
وأنتشى لرجاحة تفكيرها
وأسبح فى بحر عيون أسرتنى منذ البداية

لكن هذا القاء مختلف... طرت حالما أن تكتحل العين برؤية وجهها
لقد طال صبرى وفارقنى الإحتمال وبعد ان شربنا عصير الليمون
وجدتنى أناجى عينيها وأخبرها فى صمت أنى فى لهفه لأرى هذا
الوجه الصبوح أفقـــــت على صوتها الساحر
قائلـــــة
عايز تشوف وشى
فأجبت بصوت لفت إلينا الإنتباه
نعم يا حبيبتى
وهنا
نظرت إلى نقابها وكأنه أمواج ليل تنتظر البدر
ولأعينها من خلفه كأنهم نجوم يهتدى بها كل من ضل طريقه
وإنتظرت ولم يطل الإنتظار
حقا هى كما رسمها الفؤاد
لو كنت رساما لأريتها هذا الوجه الملائكى قبل أن تخلع النقاب
دقت طبول الحب للقلب السعيد
وسمع كل من حولنا للفرح زغاريد

يالك من يوم لا ينسى وتوالت لقائتنا وكم كانت مرحه وسعيده

حتى آتت لحظه مر بها كل من قبلى

وأخبرتنى بأن أهلها إختاروا لها ابن عمها وإنها تحت هذا الإلحاح
سوف توافق
ولأنى أعرف أن طلبى طريقه الرفض
ضاعت منى هاجر
رحلت هاجر وهجرتنى البسمه والفرحه
وإختفت من حياتى كالحلم
وصدق الشاعر صلاح فايـــز

دا هوانا كان
بيت من رمله
الم
وج دوبه مستحملش ...................... .

ولم يبقى لى من هذه القصه بعد كلمات الإعتذار ودموع الوداع
إلا أن أهيم كلما رأت عيناى فتاة تتزين بالنقاب
وأتسأل من الممكن انت تكون من أنظر إليها هى حبيبتى الراحله
وأنى سوف أسمع صوتها متسألة عن أخبارى
وأفيق على صوت صاحبة النقاب
إدى للسواق إتنين
لم تكن هى حبيبتى


لم
هجرت
يا من بالقلب سكنت
صدقينى لم تكونى حبيبه
بل نبض القلب كنت
فلتذكرينى محبا مخلصا
أن الوفا وأنت...........
من أنت


حبايبى المدونين قد تم تجريد حبيبتى
من الموبايل الذى يعتبر وسيلة الإتصال بها
كما ضاعت منى بين آلاف المنتقبات
ماذا أفعل ومازالت جمرة الحب تشتعل فى قلبى


أفيدونى يرحمكم الله

المحطم
سي السيد
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات

‏قال semsem
انت بتهزر صح
بتهزر
لا مش ممكن
هو ايه اللى انت بتقوله دا

بس اقوبك انت الغلطان من الاول
لو كنت بتحبها بجد كنت
كنت ايه بس

يص يا سى السيد من الاخر كده
انا اصلى مبفهمش فى العلاقات الملخبطه دى
انا اعرف واحد بيحب واحده يروح بتقدملها
هيقولى معايا ومعيايش والظروف
لو ارد العفه الله سيعينه
بس غير كده انا مفهمش

فى الاخر

اقولك
ربنا يعوضك خير ان شاء الله بس اوعى المرة الجايه لو لاقتها تضيعها من ايدك
‏قال dr.Roufy
كلامك بجد حسيته يا سي السيد
لأنه فعلا صادق..
هي الدنيا كدا..ناس بتتقابل علشان تتفرق
مش هاقول لك انسى..
لكن كل الى ممكن اقوله لك
ان الوقت بيخلي كل حاجة مجرد ذكرى
حتى الحاجات الى كنا متخيلين ان الحياة هاتقف بعدها
ومش هاترجع زي الأول ابدا
لكن الواقع ان الحياة مابتقفش
وبتفضل ماشية واحنا معاها
وربنا يعينك على الذكرى
ويكرمك بكل الأحسن
يارب
وكل سنة وانت طيب
وان شاء الله السنة الجاية تكون معاك الست أمينة

تحياااااااتي
‏قال ما علينا
بصراحة مش عارفة اقولك ايه
الموضوع كله ملابساته غريبة

لكن في النهاية الحب كان موجود ازاي وامتى وليه
مش المفروض حد يسأل


بس هاقولك حاجة
ليه ما تجربش وتروح تطلب ايدها
اخلص النية وجرب
ايه اللي هايحصل

هاتترفض
دي اسوا حاجة ممكن تحصل
بس على الاقل
تبقى اخدت موقف يمكن مع طلبك
واصرارها هم يوافقوا

ولا هي الظروف ما تنفعش خالص
لو مفيش فايدة من المحاولة كمان

يبقى الحل الوحيد انك
تحاول تنسى
او تتناسى علشان تعرف تعيش
وكمان سيبها لحياتها

وحكاية تجريدها من الموبايل
معنى كدا ان موضوعكم اتعرف عندها

طيب ليه ما اتقدمتش
؟

الظروف تاني
يبقى انسى او بلاش كلمة انسى
لانه شيء صعب

نقول عيش حياتك
وشوف القدر ماذا يحمل لك في طياته

ربنا معاك
ويعينك
‏قال غير معرف…
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

كنت اتمنى اول زيارة لي عندك
تكون في مود افضل من كدا

كلامك مؤثر جدا
محسوس اوي اوي


بس هاقولك حاجة
يمكن كلامي يكون قاسي شوية

لكن انت الاول من المفروض عارف
انك طالما ما عندكش استعداد للارتباط حاليا
ماكنتش تتمادى في حبك
وتعلقها بيك هي كمان
لانك اكيد عارف
انها اكيد مسيرها هاتتجوز قريب

لكن بما ان ما حدث قد حدث
نصيحتي لك
التركيز في حياتك وعملك
علشان لما تحب تاني
تكون مستعد لمواجهة الموقف
وتقدر تدافع عن حبك

ربنا معاك
‏قال Abeer
انت شايف ان ده فعلا حب .. ولا احساس عابر بيمر بيه معظم الشباب في الوقت ده واللي بيسموه مجازا الحب الاول
وانا من رايي لا في اول ولا اخر
الحب مش بييجي غير مرة

اندافعكم في المشاعر ده .. جايز يكون نتيجة لاحساس انتو عايزين تعيشوه
مش عارفة بس الموضوع غريب

حاول تنسى وبلاش تدفن نفسك مع ذكرى .. كدا كدا هتتبخر بمرور الوقت
بكرة حتى مش هتفتكرها

ربنا يوفقك
‏قال دكتور كسلان
كلنا لها ياسى السيد
بس ايه الكلام الجميل ده
صحيح الحب يصنع المعجزات
كنت مخبى الحاجت الحلوة دى فين

نصيحة اخوية
حاول تنسى الموضوع ده
انت مش اول واحد ولا اخر واحد يحصله كده
وبعدين مفيش واحدة فى الدنيا دى تستاهل انك تزعل عليها


معلهش متزعلش م اللى هاقوله
طالما رضيت تمشى معك وهى منقبة
انا شايف انها كده مش مناسبة ليك


وبعدين فين سى السيد اللى اعرفه
سيبك من الكلام ده كله
عايزين نقعد قعدة انس
ونروح العوامة تانى

سلااااااااام
‏قال ta5areef
ايه يا سي السيد
هو الكلام ده حقيقي ولا تدوين وكده

انا عارف ان سي السيد عمره ما يفكر يحب على امينة
هاجر ايه وكلام فارغ ايه
‏قال حسن مشالي
اولا كل عام وانت طيب
دى اول مرة اتشرف بزيارة مدونتك الجميلة وشدنى كلامك وحسيت بيه
وعجبتنى الردود مع اختلافاتها
ولكن لى راى قد يختلف او يتفق مع قناعتك او قناعات الآخري
اولا يا سى المحطم
ما الانسان الا مجموعة تجارب يحصلها بالمعايشة والمتابعة والتأمل فى تجارب الاخرين ومن اهمها التجارب العاطفية
وجميعها يشكل الوعى والمشاعر والاحاسيس
هذا شى مفروغ منه وتعلمه انت وغيرك
ولكن وجب التذكير فربما غاب العقل فى حضرة الذكريات والمشاعر الحالمة
اما رأيي اونصيحتى سمها كما تحب
فاقبض على هذه الجمرة فاللذة تكمن فى كنه لهيبها فإن انطفأت تحولت تجربتك الى
ذكرى باهتة و لو ان الامر انتهى وقضى امر محبوبتك بارتباطها الفعلى بأخر فلا تقترب منها فتفسد الواقع والمتخيل
وتتشوه التجربة التى تعتز بها
فتعايش مع ذكرياتك الجميلة ولا تفسدها
بالحصرات واعتز بانك احببت يوما بنقاء
يعنى بالبلدى كدا
ياسى المحطم
بلاش تطفى الجمرة بشوية ميا وسخة
تحياتى لك
وللست امينة
ولشـلة العوامة
‏قال Unknown
على فكرة انا حسيت الصدق والحب فى كلامك
بس هية خلاص دلوقتى بقت فى عصمة غيرك

يعنى المفرض تحاول تنسها انا عارفة انة صعب جدا
بس دة قدر ربنا لو كانت مقدرة ليك كنت اتجوزتها
ربنا يوفققك انشاء الله
‏قال بتاع الجاز
بص يا عمى وعم عيالى
احنا مش بتوع حب ولا كلام فارغ من دهلكن خلى بالك المره الجايه يا برنس الليالى
‏قال أبوسويلم
الله الله الله
ايه الحلاوة دى يا أبو السيد
وكنت مخبى البلاغة دى كلها
ايوه كده عرف الناس مين سى السيد
بجد
انت عارف رايى فى الموضوع ده
بكل بساطة
دى ما تستاهلكش ومش الواحدة اللى انت ترتبط بيها
وانا عارف انك لسه بتحبها وان كلامى ده هيزعلك منى لكن لو قلتلك غير كده اكون باضحك عليك وما استاهلش اكون صاحبك
كفاية لحد كده علشان ما نجرحش فى حد
ودور الكلام فى راسك كويس وشوف دى تنفع تكون زوجتك ولا صاحبتك وبعدها قرر
سلام يا صاحبى
‏قال Unknown
بص بقي حكاية انها خلتك تشوف وشها وهي منتقبة دي مش بالعاها خالص
ازاي يعني امال كانت لابساه ليه لما ممكن توري وشها للي هي عايزاه

بعيدا عن الموضوع ده...لو انت سيبتها ترتبط بحد تاني غيرك سامحني يبقي انت اللي ضيعتها

وأنا مش مع رأي الأخ أبو سويلم خالص معلش يعني كانت هي المفروض تعمل ايه تقول لأهلها ايه يعني فكر لو كانت دي أختك وجايلها عريس وبترفضه من غير اسباب ممكن انت تتصرف ازاي وحتي لو عرفت انها بتحب حد تاني وهو مش عنده استعداد يتقدم كنت هتسيبها ترفض وتكمل علاقتها مع اللي بتحبه؟

قبل مانحكم علي الناس غلط نجرب نحط نفسنا مكانهم واحنا هنحس باللي هما فيه

ولتاني مرة بقولك انت اللي ضيعتها
زي ماقالت سمسم بالظبط واحد بيحب واحدة يروح يتقدملها وكله بعد كدة هيتحل مش يسيبها تتجوز غيره ويرجع يقول الظروف

ولو ارتبطت بحد تاني وأنت لسه برده مش مستعد تتقدملها يبقي أنصحك تحاول تنساها عشان كدة بقي الطريق مسدود
وتعرف تعيش بقا وتكمل حياتك

عارفة ان كلامي قاسي بس ماكانش ينفع أغشك وأقولك انت صح وأشجعك علي اللي انت بتعمله وعارفة برده ومتأكدة ان الكلام صعب يتنفذ وانك ممكن تكون شايفه انه المستحيل بعينه بس بالتدريج ومع الوقت مابيبقاش فيه مستحيل بس نساعد نفسنا علي النسيان

وربنا يعينك قلبي معاك
من الاشياء الجميلة فى هذه الدنيا أن تجد من تحبه ويحبك




ويكون هوالصدر الحنون لك تحكى ...يسمع




.إذا أصابك ضائق كان فى جواك



من المحزن ألا تجد من تحب



الانسان بفطرته يحب



ولكن أنت من تحب ؟؟




أنا أحببت واستبد الحب بقلبي وملئ علي عقلي ووجداني




...................... وهيج علي مشاعري




ولكن حب من نوع جميل




عشقته واشتد بى الهيام





كنت أتتودد إليه, أكلمه , أحاوره , أسأله





وكان دائما هو المبادر فى ذلك الحب



فى كل مناسبة يظهر ذلك





ورأيت هذا منه فى مواقف كثيرة تعرضت لها وكان دائما إلى جوارى يثبتنى





ولكن الآن نسيت هذا الحب وشغلتني الدنيا............بهمومها





فأهملت وده ...... ولكن...............؟؟؟؟؟




أريد أن أعيد هذا الحب من جديد




فماذا أفعل..............؟؟




هل أعتزر له.......؟؟




عن هذا الهجر الطويل وأقدم له الأعزار




وهل سيقبل..............؟؟؟




بعد كل هذه السنين................ نعم سنوات طوال كنت أذكره قليلا وأنساه كثيرا





وفى يوم من الأيام وجدته ينادي على
( أنا عند ظن عبدي بى وأنا معه إذا ذكرني......) سالت دموعي





وبكي قلبى عندما





قرأت هذا الحديث القدسى ( أنا والانس والجن في نبأ عظيم أخلق ويعبد غيرى





أرزق ويشكر سواى خيري إلى العباد نازل وشرهم إلى صاعد





أتتودد إليهم برحمتى أنا الغنى عنهم ويتبغضون إلى بالمعاصى وهم أفقر ما يكنون إلى,




أهل ذكرى أهل مجالستي فمن أراد أن يجالسنى فليذكرنى ,أهل طاعتي أهل محبتى




أهل معصيتى لا أقنتهم من رحمتى فإن تابوا إلى فأنا حبيبهم وإن أبوا فأنا طبيبهم





أبتليهم بالمصائب لأطهرهم من المعائب ,من تاب إلى




تلقيته من بعيد ومن أعرض عنى ناديته من قريب



أين تذهب ألك رب سواى ,




الحسنة عندى بعشر أمثالها وأزيد



والسيئة عندى بمثلها وأعفو




(وعزتى وجلالى لو استغفروني منها لغفرتها لهم





هل في حب أفضل من هذا
‏قال Noony
طيب ازاي هي منقبة وتوريك وشها؟
مانا مش فاهمة
لو منقبة يبقى على طول يا اما تقلع النقاب

بص...نصيحة...أيا كانت العلاقة اللي كانت ما بينكم، لازم تقف كدة لأنها دلوقتي اتخطبت لشخص تاني
ييعني تتمنالها السعادة وتعيش حياتك السعيدة

وإن شاء الله ربنا يرزقك بالزوجة الصالحة يا رب

أسفة إني دخلت فيك شمال...بس معرفتش أمسك نفسي
فرصة رمضان جاي ربنا يعوضك ويعوضها خير..ادعي كتير

بالمناسبة، كلامك رقيق أوي
:)
نوني
‏قال kafrawy
انسى


انسى


انسى


بلاحب ووجع دماغ
‏قال Ert3ashat
رقيق اوي...

ربنا يصبرنا جميعا
‏قال yas
انا برضه مش فاهمة هى ازاى منقبه وشفت وشها وكمان كنت بتقابلها
عموما خلاص هى اتخطبت وحاول تنساها بقي
‏قال قطوف
semsem

مكنتش بهزربس انا مكنش فبه فرصه انى انا اتقدم والله الموضوع جه فجأه بالنسبه لى
‏قال قطوف
dr.Roufy

شكرا على احساسك
‏قال قطوف
ا علينا

صدقينى الموضوع جه فجأه بالنسبه لى
وانا بحاول انسى
والله يا سى السيد مش عارف اقولك ايه
بس اللى اعرفه ان لو كانت اللى بتقول غليها حبيبتك عيزاك
كانت هتتمسك بيك وتتحدى الدنيا كلها
بس نقول ايه
مفيش امان فى الدنيا
وعلى رأى محمد هنيدى
متأمنش فى الدنيا دى لحد الا امك
ولو ابوك طلقها متأمنلهاش
بس بجد ربنا يكون فى عونك ويصبرك
ما احنا كلنا فى الهوا سوا
سلاااااااااااااام
‏قال قطوف
أليس


نورت المدونه ومدام انا شوفت تعليقك انا فرحت خلاص

بس بس صدقونى انا مكنتش بساى والله كنت بكلم جد وكنت ناوى ارتبط بها
‏قال قطوف
Abeer


انا مكنت بسلى والله ومكنش اندفاع فى المشاعروالله كنت حاسب كل خطوه بس جت فجأه
وبحاول انسى ومش عارف
‏قال قطوف
دكتور كسلان

انت الوحيد الى متكلمش فى الموضوع ده
بلاش نسيح

وهتجرأ العوامه
بلاش العوامه

على جوستو
‏قال قطوف
تخاريف دكتور

لو كان عندك احساس كنت رديت عليك
انما هاقول ايه
‏قال قطوف
حسن مشالي

نورت المدونه
ياريت متكنش الآخيره مدونتك جميله والقصه اجمل
وشكرا على النصيحه الغاليه
‏قال قطوف
ايوية
شكرا على الزياره الجميله
والله انا بحاول انسى
‏قال قطوف
بتاع الجاز

شكرا يا عمى وعم عيالى
‏قال قطوف
أبو سويلم


شكرا على المجامله الغاليه دي


سيبنا من الجزء التانى عشان خاطرى
‏قال قطوف
fanan fa2eer

موضوع النقاب اعتقد ان هى معملتش حاجه غلط كتير ماشىمش لابس نقاب ومش حرام
انا انا مضيعتهاش انا فعلا كنت بحبها
‏قال قطوف
ابن عمر

نورت المدونه
وشكرا على الكلام الجميل ده
‏قال قطوف
Noony


انا عمري ما هزعل منك

انتم بالنسبه لى اخوات ومفيش حد بزعل من اخواته
موضوع النقاب فى اعتقادى مش غلط لأن مكنش الا انا

بس انا بحاول انسى فعلا

وشكرا على نصيحتك الغاليه
‏قال قطوف
kafrawy

ماشى شكرا يا عم
‏قال قطوف
Ert3ashat

آمين


شكرا على المجامله الجميله
‏قال قطوف
yasmine

نورت المدونه
وشكرا على الزياره الجميله دى

موضوع النقاب ايه الغلط فيه
كتير ماشى من غير نقاب وعادى

ادعى انى انا انسى
‏قال قطوف
السندباد المصرى

انا مقدرش اظلمها


وماشى يا عم
‏قال حواء
يابنى حب ايه اللى عالطاير ده .. وهى اما متقدم لها ابن عمها وموافقة عليه كانت بتعرفك ليه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هو انت عجبك فيها شكلها وبس ؟؟ ان شاء الله حتلاقى الاحسن
‏قال klmat
كلامك طالع من القلب وانا مصداقك
كل التعليقات موضوعيه بدون استثناء
بس هى لو متمسكه بك ماتزعلش منى ممكن
ترقض .والله اعلم
عموما كل شىء نصيب والحياه بتستمر
كتير اوى حبوا بعض وبعد الجواز ندموا
مين عالم يمكن يكون ده خير
عسى ان تكرهوا شيئا وهو خير لكم
هى دى اللى كانت عايزاك تخس
ولا انا عندى لبث
عموما
واللى ينساك انساه
فى بوست ليا اسمه ساكن قصادى
فيه قصه مشابهه ياريت تمر عليه
اسلوبك رائع وصادق
ربنا معاك ويكتب لك الافضل
‏قال أبوسويلم
اسمح لى يا سى السيد بمداخلة بسيطة
اسأل فنان فقير مختلفة معى فى شىء تحديدا لان الامر ملتبس على قليلا؟
وشكرا
‏قال سكوت هنصوت
سي السيد

مدونة لطيفة.., صورة معبرة

لكنها لا تعبر عن شخصك الذي يكتب

لا أدري ان كانت قصتك حقيقية ام لا

و أظن انك بالفعل قد إتخذت قرارا و في مرحلة الفضفضة

شرفتني بالزيارة

كل عام وانت بخير
‏قال Unknown
مش عاقولك غير مضان كريم

وادعى ربك وهى تتحل

تحياتى

يا سى السيد
‏قال Unknown
صديقي سي السيد

لا أدري ما أقول لك

انا غير مهتم بالتفاصيل

لكني مهتم بك

أرجو أن تكون في حال أحسن

صدقني عن تجربة مماثلة لاشئ ليس له نهاية

ولا ألم ليس له زوال

ابحث عن شفائك داخل نفسك ستجده
.
.

وبعدين فين السلطانة ولا زنوبة؟؟؟ دي تعمل معاك دلوقتي أحلى شغل
:)

كل سنة وانت طيب
‏قال قطوف
bocycat

شكرا على الزياره الجميله دى نورت المدونه
‏قال Bossy
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

انا بقنع نفسي اني حاسه برمضان وجو البهجه والذي منه

ادخل البلوج الاقي شئ حزين
كلامك صادق جدا لان ك حاسه بس في النهايه كل شئ نصيب
وقدر الله وما شاء فعل
افضل شئ تعمله انك تتمني ليها الخير
وربنا هيعوضك


في النهايه كل سنه وانت طيب

ورمضان كريم
وربنا كرمه كبير

ربنا يسعدك ويوفقك


متنساش حكايه الدعوات دي وبلاش شغل الدمياطه
‏قال قطوف
klmat

شهادتك اعتز بها
بجد انت نورت المدونه
الحمد لله انا رضيت بنصيبى
على فكره انا كنت منتظر رائيك بذات
متغبيش علينا
‏قال قطوف
سكوت هنصوت
ممكن الى يكتب ده ميكنش مر بالمرحله دى على ما اعتقد لا
على العموم شكرا على الزياره الجميله دى
مدونتك اجمل
‏قال قطوف
مش فاهم حاجة

الله أكرم

آمين
شكرا على الزياره الجميله دى
‏قال قطوف
Bossy

البوست نازل قبل رمضان
لو عاوزه بهجه أقلبهالك مراجيح وبمب
وبدعيلها ان ربنا يكرمها
وهدعيلك انت كمان
أكيد طبعا
انما موضوع العديه
انت عرفت الى فيها
‏قال ما علينا
كل سنة وانت طيب يا ابو فهمي

وربنا يرزقك السكينة والرحمة

ويرزقك ويبدلك خيرا منه زوجة صالحة ان شاء الله


اوعى تسمع كلام
انونيمس
بلا جليلة بلا زنوبة

ان شاء الله
تصبر وتنول امينة
امينتك اللي ربنا قسمهالك


كل سنة وانت طيب
يا سي السيد
‏قال بتاع العسل
كل سنة وانت طيب
يا عرب
والسنادى كدا نفرحبك
ان شاء الله
‏قال ghalia
أنا جيت متأخر أوى أنا عارفة
بس أن تأتى متأخرا خير من أن لا تأتى أبدا
شوف يا سي السيد
إحساسك كان واضح جدا وعالى جدا فى الكلمات اللى كتبتها
بس اللى عايزة اقولهولك انو لو كانت هاجر بتحبك بجد كانت عملت المستحيل عشان تكون من نصيبك
ما تقلليش تحت ضغوط ولا بتاع
إحنا بنات ومرينا بمواقف زى كدة وانا بكلمك عن تجربة والله

إحساسى انك كنت بتحبها اكتر ما هى حبتك لو كانت فعلا حبتك

معلش كلامى قاسى شوية أنا عارفة

وبعدين يا سيدى الأيام لوحدها كفيلة انها تنسيك

بتمنى لك كل خير والله يعوضك بالبنت الى تستاهلك .

:)
‏قال bastokka طهقانة
بس انا مش بحب اشرب عصير لمون
في قلب للموضوع بشك كوميدي تخيل لو واحد في نفس موقفك و لما خلعت الياشمك لقاها وحشة طحن
ههههههههه
كان خلع

اوروفوار
‏قال sahr
السلام عليكم
بص
المدونه بجد جميلة والبوستات حلوة برده مع اني مش مقتنعه ب (سي السيد ) دي
اقولك نصيحه اخويه بعد كده حب واحده مش منتقبه علشان تبقى تعرفها بعد كده لما تسيبوا بعض يعني
المهم اقولك خيرها في غيرها ومش ليك نصيب فيها وربنا هيعوضك احسن منها ان شاء الله
انسى انت وحاول تعيش حياتي عادي خالص.. ممكن النسيان دا مش سهل بس الايام كفيلة انها تنسيك وبعد كده هتشوف اللي حصل كله على انه ذكرى او صفحة في كتاب واتقلبت
الدنيا مش بتقف لو زعلنا او عيطنا حتى .حتى وهي بتجرحنا بتلاقيها ماشية ولا همها حاجة
بس المهم اننا نخليها ذكرى احنا نحتويها مش هي اللي تحتوينا عشان مانرجعش بعد كده نغني لازم اعيش بتاعة شريين ونلاقي نفسنا مش عارفين حتي نغنيها
ماتنساش بس نصيحتي بعد كده لما تحب دور على واحده مش منتقبه عشان تبقى تعرف تعرفها
وكل سنة وانت طيب
ورمضان كريم يا سي السيد
وياليت تغير الاسم دا عشان مستفز شويه
‏قال قطوف
ما علينا
وانت طيبه ومنوره المدونات على طول
ونصائحك فى رقبتى
‏قال قطوف
ghalia
نورت المدونه
وصدقونى أنا كنت فى احتياج لكل نصايحكم دى
وشكرا على انك نورت المدونه
‏قال قطوف
bastokka طهقانة
تصدقى انا لوكانت وحشه انا كنت هاكمل انا حبتها من غير ما شوفها
‏قال قطوف
sahr

شكرا على الزياره الجميله
والنصائح الغاليه
والله الاسم زى العسل
وبعدين انت شايفه صاحب الاسم طالع عينه
عاوزين ايه حرااااااااام
شكرا مستنيك تكرر الزياره
‏قال حواء
سورى لو تعليقى ضايقك انا عارفة ان ده مش وقت كلام زى ده اللى بيحب بيحب وخلاص من غير تفكير او اى حاجة .. سلام .. مش تزعل لو سمحت
مقالات تهمك
التنقل السريع